בכר מדיה & אינטראקטיב | משרד פרסום לצעירים

ניהול מערך תקציבי השיווק בדרך הנכונה (לא רק פרסום בפייסבוק)

תוכן עניינים

פרסום בפייסבוק בדרך הנכונה

נכון ל-2015 התאריך הכי אחרון המעדכן שימוש ע”י גולשים ישראלים בפייסבוק, מדובר על כ-4.4. מיליון משתמשים וזה הרבה. השאיפה של כל משרד פרסום, לחשוף את הלקוחות שלו בעולם הדיגיטלי, שזה עולם הפרסום הכי בועט היום, גורמת להרבה משרדים לשים את כל התקציבים שלהם ברשת החברתית, שהפכה כבר מזמן לפלטפורמת פרסום משוכללת, המציעה פילוח חכם, כלים וטכנולוגיות למדידה מדויקת בזמן אמת של כל קמפיין פרסום בפייסבוק, כולל אפשרויות שיפור ושדרוג בכל רגע נתון.

מספרם העצום של הגולשים בפייסבוק בארץ ומסביב לעולם, האהדה שלהם לרשת הזו, והחיבור הרגשי – יש לומר בגלל הפורמט של פרופילים פרטיים, דעות, לייקים וחברים אישיים, הפך את פיסבוק למקום הכי חם בתחום הפרסום, לאוקיינוס שהיה פעם כחול ועכשיו הוא מדמם.

למה פייסבוק היא אוקיינוס כחול ומה זה בכלל ?

אוקיינוס כחול זו אסטרטגיה מתחום השיווק שמציעה דרכי התמודדות בשוק תחרותי. מי שהגה את הגישה הזו הם שני פרופסורים אמריקאים מרצים ללימודי מנהל עסקים: וא וו.צ’אן קים ורנה מאובורן שכתבו על זה ספר בשנת 2004 בשם:”אסטרטגיית אוקיינוס כחול“. מדובר על מטאפורה על כל התעשיות המתחרות היום באותה זירה תחרותית וצפופה המוגדרת כ”אוקיינוס כחול”. הם מנסים לשרוד בזכות שיפורים במוצרים ובתהליכי הייצור שלהם, נלחמים זה בזה בהורדות מחירים, קמפיינים פרסומיים ועוד, וכאשר התחזיות לרווחים מצטמצמים, מתחילה “מלחמת עולם” בסופה האוקיינוס הכחול  “מדמם” והופך לאדום.

אוקיינוס כחול

תמיד למצוא ערוצי פרסום חדשים .

החשיבה המסורתית והאסטרטגית הזו, שאולה מעולם הקרבות הצבאיים והיא גורסת כי בשוק מצומצם, אשר כמו כל שוק, נטייתו היא להמשיך ולהצטמצם, תמיד מישהו מרוויח ומישהו אחר מפסיד והניצחונות על יריבים עסקיים עולים בדם. ומכאן האוקיינוסים האדומים. הסיבה היחידה שאנחנו מסבירים כאן מה זה אוקיינוס כחול, היא כדי לומר שפייסבוק כבר מזמן הפכה לאוקיינוס אדום. כל העולם שם, המפרסמים, הגולשים, החברות ומספרם של הדפים העסקיים ממריא מיום ליום. זה לא אומר שהיא לא זירה נכונה לשיווק ופרסום, זה רק אומר שיש עוד ערוצי פרסום ברשת שחשוב להתמקד בהם. ראשית לא כל הישראלים גולשים רק בפייסבוק אלא כ-47% והשאר אולי גולשים במקומות אחרים, ולכן את תקציב הפרסום של פייסבוק, חשוב  לפרוש לכמה ערוצים, ולא סתם נאמר כי “לעולם את תשימו את כל הביצים בסל אחד”.

טיפ חשוב- איך לבלוט בפייסבוק ?

נאמר כי אם אתם כבר עולים עם קמפיין פרסום בפייסבוק, נסו לייצר אוקיינוס כחול משלכם. נסו להיחשף, עם דף עסקי מעניין ומקורי והשקיעו בצילומים וגם בפוסטים. כי כמו שאמרנו כולם שם ואתם בהחלט יכולים להיות גם שם, אבל לעורר את אהדת הגולשים. נסו ליצור מוצר שהמאפיינים שלו שונים משל המתחרים, וכאשר מדובר על דף עסקי אז אנחנו מדברים על יצירתיות, מקוריות ויצירת עניין אצל הגולשים. הרי זה מה שאתם רוצים נכון?

כל אחד יכול להכניס צילום ופוסט, אבל כאשר מדובר בדפים עסקיים המחייבים בידול ומיתוג, שכרו משרד פרסום דיגיטלי, שיעשה לכם את זה באופן מקצועי. אל תנסו לחסוך בזה כי אחרת כמו תמיד, תשלמו ביוקר. זה חייב להיות הכי מקצועי שיש, וממש לא חובבני.

מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פרסום ושיווק בגוגל

פרסום ושיווק בגוגל מומלצים מאוד לכל עסק וחברה. מדובר על העלאת קמפיין בגוגל שהוא שונה מקמפיין בפייסבוק. פרסום בגוגל מתבצע באמצעות הזרוע הפרסומית גוגל אדוארדס והוא עולה בסדרת מודעות או באנרים, אשר בהקלקה עליהם מובילים את הגולשים לדף נחיתה או לאתר המפרסם. משרד פרסום דיגיטלי המתמחה בשיווק בגוגל, יוצא עם ליין של מודעות הכוללות מילות מפתח הקשורים לתחום העיסוק שלהם (לכל עסק וחברה יש מילות מפתח).

עלות מילות המפתח נקבעת באמצעות מכרז בין כל המפרסמים קמפיינים, ומתחרים על אותן מילות מפתח (ככל שמילות המפתח יותר תחרויות כך מחירן עולה). הקמפיין עולה בצורה של מודעות המובילות לאתר המפרסם או לדף נחיתה והמפרסם משלם על כל הקלקה עליהן.

המודעות מופיעות ראשונות כאשר נכנסים לגוגל ומקלידים שאילתה הקשורה אליהן. אם למשל תקלידו בגוגל: חברת בניית אתרים לעסקים, יעלו תוצאות של חברות כאלה, ראשית יתפרסמו המודעות של הקמפיינים עליהם משלמים המפרסמים, ורק אחר כך יופיעו תוצאות שהן פועל יוצא של קידום אורגני שלא אתרים, קידום חשוב בפני עצמו.

קמפיין פרסום בגוגל חשוב לכל בעל אתר,  לא פחות מהפייסבוק, ואם אתם באמת רוצים לנצח את חוקי הרשת, התחברו עם משרד פרסום דיגיטלי שיכול להרים לכם קמפיין שיווק ברשתות החברתיות. שיווק דיגיטלי, ניהול קמפיינים באופן מקצועי ומיתוג עסקי וקידום אתרים אורגני, כל אלה מובילים יחד לניצול הערוצים השונים העומדים היום לרשות כל המפרסמים ברשת וגורמים לכם להיחשף בפני לקוחות פוטנציאליים חדשים ולהגדיל את השיווק שלכם.

מאמרים מומלצים

Top