בכר מדיה & אינטראקטיב | משרד פרסום לצעירים

קידום אורגני לאתר חדש - 7 צעדים שאתם חייבים לעשות

יש לך עסק ותמיד חלמת לפתוח אתר שיעזור לך למשוך לקוחות?
רוצה להקים חנות מסחר אינטרנטית ואין לך מושג איך לקדם אותה בגוגל?

קידום אתרים הוא תחום רחב ומלא במידע (לפעמים סותר), לא תמיד ברור איך מתחילים לקדם אתר חדש, בוודאי ללא ניסיון קודם.

בכדי לצאת לדרך עם אתר איכותי בעל תשתית SEO יציבה, החלטתי להכין לכם מדריך שכולל את 7 הצעדים הראשונים שצריך לבצע כדי להתחיל ברגל ימין.

1 - מחקר מתחרים

מכירים את המשפט “שמור את חבריך קרובים – ואת אויביך קרובים עוד יותר”?
כתב אותו סיני חכם בשם סון דזה, מחבר הספר “אמנות המלחמה”.

אז נכון, סון דזה כתב את המילים האלו בהקשר של אסטרטגיה צבאית, ואנחנו לא מנסים לכרות ראשים ולבזוז כפרים אלא לקדם אתר.

אבל אם תחליפו מילה אחת במשפט – אויביך תהפוך למתחריך, והופס – המשפט הזה הופך למאוד רלוונטי עבורנו ונגלה שיש המון חכמה במילותיו של סון דזה, כי גם ב- SEO אנחנו צריכים להכיר את המתחרים שלנו מעולה.

אז לפני שאתם מתחילים לקדם אורגנית את האתר החדש שלכם, סרקו את השוק אליו אתם נכנסים. באינטרנט.

נסו להבין מי המתחרים שלכם ואספו מידע עליהם, מה בגדול אתם מחפשים:

  • באיזו תדירות הם מעלים תכנים?
  • מה רמת התכנים שלהם?
  • כמה מהר האתר שלהם עולה?
  • כמה קישורים חיצוניים הם מקבלים?
  • כמה תנועת גולשים מגיעה אל האתרים שלהם?
  • אילו מילות מפתח הם מקדמים באסטרטגיית ה- SEO שלהם? ואם יש כזו בכלל.

חפשו נתונים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיה ממוקדת יותר שתעזור לכם לעקוף את המתחרים שלכם.

הכלי של Similarweb יעזור לכם לעשות חקר מתחרים ראשוני, אבל בשביל ללכת עמוק יותר תצטרכו כלי קידום אורגני (ניר אזולאי פירט על הכלים הללו בצורה מעולה במאמר שלו בנושא כלים לקידום אתרים) רציניים יותר.

הערה חשובה: לעיתים באינטרנט יש לנו מתחרים נוספים או “קצת” שונים מזה שבעולם האמיתי. פורטלים, אתרי חדשות או אתרי אינדקס כמו B144 יכולים להתחרות על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל סביב השירות שלנו (למשל חשמלאי בת”א) ולהקשות על תהליך הקידום. 

2 - מחקר מילות מפתח

מרכיב משמעותי בתהליך קידום אתרים הוא בחירת מילות מפתח אותם נבחר לקדם.
בפשטות וממש על רגל אחת, גוגל סורקת את האתר שלכם כדי למצוא את המילים שחוזרות שוב ושוב באתר שלכם בווריאציות שונות, בהנחה שהן קשורות באופן ישיר לתחום שבו האתר שלכם עוסק ובנושאים בהם התכנים שלכם עוסקים.

חשבו על זה ככה – גוגל רוצה לספק תוצאות רלוונטיות ככל האפשר לביטוי המפתח שהקליד הגולש.
ולכן, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק מה הן מילות מפתח שגולשים מחפשים כשהם רוצים להגיע לאתר כמו שלכם, כדי שתוכלו לשלב אותן בתוך האתר שלכם.

אם יש לכם עסק לתיקון מחשבים, למשל, כנראה שמילות המפתח שתרצו לקדם יהיו משהו כמו “מעבדת תיקון למחשבים” או “תיקון לפטופים באיזור X”.
השתמשו בכלי מחקר מילים כמו Semrush ו-Ubersuggest  והכינו לכם רשימה ראשונית של מילות מפתח אותן תתחילו לשלב באתר שלכם כבר מהרגע הראשון.

כדאי גם להבין מה היא רמת התחרות בכל ביטוי ולמצוא את האיזון הקדוש בין היקף החיפושים לבין התחרות וכך לבצע קידום אתרים יעיל.

מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

3 - תכנון מבנה אתר והיררכיה

עכשיו הגיע הזמן לבנות אסטרטגיית קידום אתר.

מחקר מילים ומחקר מתחרים הם התחלה מעולה בתהליך קידום אתר חדש, ועל בסיס זה תוכלו לעבור לצעד הבא – בניית מבנה אתר ובחירה בהיררכיית SEO מתאימה.

מבנה אתר משפיע בצורה ישירה על הדרך שבה הגולשים באתר יגלשו.

קשה להגיד שיש מבנה אתר אחד נכון, אבל מניסיוני (ומניסיונם של חכמים ממני) עבור אתר קטן, אתר תדמיתי לדוגמה, מבנה האתר האידיאלי הוא מבנה אתר שטוח, שנקרא גם מבנה רדוד.

מבנה אתר כזה יראה פחות או יותר כך:

  • עמוד בית, אודות, השירותים שלנו ועמוד צור קשר
  • עמודי נושאים מרכזיים / קטגוריות מרכזיות
  • עמודי משנה / קטגוריות משנה (לא תמיד קיים, בעיקר באתרים גדולים יותר)
  • פוסטים (עמודי מוצר, מדריכים, מאמרים בבלוג וכו’)

בנוסף למבנה האתר, אבל גם בקשר ישיר אליו, תצטרכו לבנות גם היררכיית SEO.
היררכיית ה- SEO שלכם היא בעצם סדר העדיפויות של הקידום האורגני של האתר שלכם.

כאן אתם קובעים באילו מילות מפתח אתם רוצים להשקיע, ובאילו מילות מפתח אתם רוצים לסכם את מאמצי הקידום שלכם במאמר קצר יותר של 400 מילה.
בראש ההיררכיה צריכות להיות מילות מפתח פופולריות ותחרותיות שקשורות לנושאים המרכזיים בהם האתר שלכם עוסק.
תוכלו לזהות את מילות המפתח הללו על פי נפח החיפוש ועל ידי ניתוח מהיר של התוצאות שמופיעות בעמוד התוצאות הראשון עבור הביטויים השונים, וכן באמצעות הכלים שהזכרתי קודם.
אם נפח החיפוש גבוה והתוצאות הראשונות הם תכנים ארוכים ואיכותיים מאתרים רציניים  – מדובר במילת מפתח תחרותית בה תצטרכו להשקיע.

אם נפח החיפוש נמוך והתוצאות הראשונות הן מאמרים של 400 מילה מאתרים קטנים – מדובר במילת מפתח שצריכה להיכנס בתחתית ההיררכיה, כזו שלא תצטרכו לקדם בצורה אגרסיבית מדי.
שימו לב שגם לכמות ולאיכות של הקישורים החיצוניים שעמוד באתר שלכם מקבל יש משמעות.
ככל שיש יותר קישורים חיצוניים איכותיים שמפנים גולשים לעמוד מסוים, יהיה לכם יותר לעקוף אותו בתוצאות החיפוש.

4 - פרסמו תוכן ראשוני באתר במילות המפתח המרכזיות שלכם

תוכן הוא פרמטר מרכזי בדירוג האתר שלכם בדרך לעמוד הראשון בגוגל.

עם התחלת תהליך קידום אורגני לאתר חדש, חשוב להעלות תכנים ראשוניים שמכילים את ביטוי המפתח המרכזיים של האתר שלכם כמה שיותר מהר (בשאיפה עם עליית האתר לאוויר).

איך תעשו את זה?

  • בחרו בין חמישה לעשרה ביטויים חשובים שאתם רוצים לקדם (בדרך כלל השירותים שאתם מספקים או המוצר שאתם מוכרים).
  • כתבו בעצמכם (או לחילופין, שכרו כותב תוכן מוכשר) בין 300 – 1000 מילים לכל כל ביטוי, רצוי נושא שייתן ערך ללקוחות שלכם).
  • הכניסו את התוכן אל האתר שלכם. כדאי לשלב גם תמונה אחת לפחות לכל מאמר שמעבירה מסר או משמעות.

התכנים שלכם יכולים להיות מאמרים, פוסטים או מדריכים, העיקר שהם יעניינו את הגולשים ושתשלבו בהם את מילות המפתח שאתם רוצים לקדם.

5 - הקפידו על תגיות מטא, כותרות ותיאורים

על הנושא הזה אפשר לכתוב מדריך שלם, והרשת מלאה במדריכים כאלו – בכמה מילים:

בשביל לעזור לגוגל להבין טוב יותר את התוכן שבאתר שלכם, מומלץ לכתוב תגיות מטא, כותרות ותיאורים כמו שצריך. וכן, גם לתמונות.

אני יודע שעבור חלקכם זה כאב ראש רציני, אבל אני מבטיח שאחרי שמתרגלים זה כבר נהיה חלק מהטבע שלכם.

איך עושים את זה נכון?
דאגו שהתגיות, הכותרות והתיאורים שלכם יתארו את התמונה או העמוד בצורה כמה שיותר ברורה ופשוטה ויכללו את ביטוי המפתח שלכם בווריאציות שונות (יחיד-רבים, זכר-נקבה, שרבוב מילות קישור ועוד).

6 - הטמיעו את גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול

יש לגוגל כלים לקידום אורגני שיעזרו לכם לעקוב אחרי הפירות שיניבו מאמצי קידום האתר שלכם, או להראות לכם שאתם לא בכיוון 😉
אותם כלים יספקו לכם הרבה נתונים חשובים על ביצועי האתר ובאופן כללי, יעזרו לכם לקדם אותו בצורה יעילה.
שני כלי קידום האתרים המרכזיים של גוגל הם Google Analytics ו-Google Search Console.
כדי להטמיע את הכלים האלו באתר שלכם, כל מה שתצטרכו הוא לפתוח חשבון ולעקוב אחרי ההוראות המאוד ברורות ומדויקות של גוגל.
ובשביל שלא תצטרכו להקליד אפילו אות נוספת – הנה קישור לגוגל אנליטיקס ואחד גם לסרץ’ קונסול.
ברגע שסיימתם, הצעד הראשון שתרצו לעשות הוא להגיש מפת אתר דרך ה- search console כדי לוודא שגוגל מכירה את האתר שלכם ואת כל העמודים שבו.

7 - תכננו יעדי קידום להמשך הדרך

כל אחד מקים אתר עם מטרות אחרות – חלקנו רוצים לבנות לעצמנו תדמית של מומחי שירות בתחום, וחלקנו מעוניינים למכור כמה שיותר מוצרים באתר הסחר שבנינו.
ברגע שהקמתם את האתר החדש, אתם צריכים להבהיר לעצמכם מה המטרות של האתר שלכם.
מתוך המטרות אלו, תוכלו לתכנן לכם את היעדים אליהם אתם רוצים להגיע.

זה יכול להיות פרסום של תכנים באתר בכל שבוע, זה יכול להיות להשיג 2 קישורים חיצוניים בכל חודש וזה יכול להיות להעלות את מכירות האתר ב-5% בכל חודש.
העיקר הוא שתקדישו לזה תשומת לב ותבהירו מה המטרות והיעדים רוצים להשיג בקידום האתר שלכם, לאחריה בנו תוכנית פעולה ברורה שתעזור לכם להגיע לשם.

טיפ אחרון לפני סיום – אל תשכחו לבדוק שהאתר שלכם לא חסום לקריאה בפני גוגל.

עם תכנית ברורה, השמים (או במקרה שלנו ראש דפי התוצאות) הם הגבול!

אודות כותב המאמר :
ניר אזולאי – מקדם אתרים משנת 2012, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי ויועץ. בעל ניסיון רב בקידום אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

מאמרים מומלצים

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק

ניהול מערך תקציבי השיווק בדרך הנכונה (לא רק פרסום בפייסבוק) תוכן עניינים פייסבוק כאוקיינוס כחול איך לבלוט בפייסבוק פרסום בערוצי שיווק אחרים שילוב גוגל באפיק

קפוץ למאמר »
Top