בכר מדיה & אינטראקטיב | משרד פרסום לצעירים

כמה עולה לפרסם בדיגיטל
שיווק דיגיטלי 360°

תוכן עניינים

כמה יעלה לכם שיווק דיגיטלי ?

בין אם כבר יש לכם אסטרטגיית שיווק מתוכננת היטב או שאתם רק בשלבי הקמה ופנייה למשרדי פרסום ורוצים למצוא איך לשווק את העסק החדש שלכם בצורה היעילה ביותר – כנראה שכבר הבנתם שהשקעה כספית בשיווק הדיגיטלי היא הכרחית.

הבעיה היא שתחום השיווק הדיגיטלי מורכב מהמון תתי תחומים, ובכל תת תחום כזה יש גם כמות ענקית של פרילנסרים, משרדי בוטיק וחברות ענק שנותנות את אותו השירות עם תגי מחיר שונים לחלוטין, וזה ממש לא תורם לבלבול שלכם.

במאמר זה נתרכז בשלושה דברים עיקריים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים לעצמכם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי:

על Push Marketing ו – Pull Marketing

לפני שנתחיל לדבר על כל שיטת פרסום בפני עצמה, כדאי שנכיר את שני סוגי השיווק השונים ונבין איזה סוג שיווק מתאים לאיזו מטרה. Push Marketing ו – Pull Marketing שונים בדרך שבה הם מתבצעים, וגם כמובן במטרה שהם משרתים.

Push Markting – כאן, המטרה היא להביא את השירות או המוצר ללקוח ומפרסמים אותו ישירות לקהל היעד שלנו, שהם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלנו. סוג שיווק זה מתאים למצבים בהם אנחנו רוצים לפרסם מוצר או שירות חדש שלנו או במצבים בהם אנחנו פועלים בשוק נישתי וספציפי עם קהל יעד שאפשר להגדיר בקלות.

רוצים דוגמה שתעזור לכם להבין? נניח וכבר שנתיים אתם מפתחים תוכנה ייחודית שעוזרת לאנשים לקבוע לעצמם תור לרופא בקלות. יצרתם תוכנה איכותית ויעילה בטירוף, אבל הבעיה היא שאף אחד לא יודע על הקיום שלה. במצב כזה אתם תהיו חייבים להגביר את המודעות לגבי המוצר או השירות שאתם מספקים, ו – Push Marketing במדיות חברתיות, למשל, יהיה פתרון הקסם שיעזור לכם לעשות את זה.

Pull Marketing – כאן אנחנו לא מנסים “לדחוף” את המוצרים והשירותים שלנו ללקוחות, אלא מנסים למשוך את הלקוחות שלנו אלינו. סוג השיווק הזה מתאים לעסקים שפועלים בשווקים בהם הלקוחות יודעים מה הם רוצים מראש ומחפשים בצורה אקטיבית את השירות או המוצר הכי טוב עבורם.
ה – Push Marketing הוא גם אסטרטגיית שיווק מעולה לעסקים שפועלים בשווקים ותחומים בהם מיתוג הוא בעל ערך מרכזי.

איך מתמחרים שירותי שיווק דיגיטלי ?

תהליכי השיווק בזירה הדיגיטלית הם תהליכים ארוכי טווח שמתבצעים לאורך זמן. יש כמה שיטות שונות לתמחור שירותי שיווק וכרגע נתייחס לשיטת התמחור הנפוצה ביותר – ריטיינר חודשי.

בכל חודש תשלמו סכום קבוע מראש, ובגלל שמדובר בתהליך שדורש בניית אסטרטגיית שיווק לטווח הארוך בדרך כלל גם תצטרכו לחתום על איזשהו חוזה עם התחייבות מסויימת.

יש פרילנסרים ומשרדי פרסום שקובעים את התמחור של הריטיינר החודשי על פי חישוב אחוז מסויים מתקציב הפרסום החודשי. נניח שהאחוז מהתקציב שלכם הוא 13% ויש לכם תקציב של 2,000 בחודש, הריטיינר החודשי אמור להיות 260 ש”ח אבל במצב כזה שהרטיינר כלכך נמוך אנחנו מתייחסים לרטיינר הבסיסי שהפרילנסר או החברה קבעה (נניח 1500 ש”ח), אז במצב כזה 1500 ש”ח יהיו הרטיינר החודשי.

ונניח וניקח תקציב פרסום של 30 אלף ש”ח פה האחוז יהיה 3900 ש”ח ובמקרה כזה הרטיינר הגבוה מנצח.

בעצם במקרים בהם התמחור נעשה באמצעות אחוזים, כמעט תמיד יהיה התמחור שינצח יהיה הגבוה מבין השניים, אבל אל תדאגו – ברוב המקרים תשלמו את הרטיינר הבסיסי (אלה אם ישלכם עשרות אלפי שקלים לתקציב הפרסום).

מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אילו שיטות פרסום קיימות + טווח מחירים של שיווק דיגיטלי

יש כל מיני סוגים של פלטפורמות לשיווק דיגיטלי שבהם אפשר לפרסם ולהריץ קמפיינים. אנו ממליצים על המערכות הכי מפורסמות (פייסבוק,גוגל,לינקדאין).
אבל כל מקרה שונה  וכמו כן כל עסק מקבל מאיתנו אסטרטגיה שונה שמתאימה עבורו, בסופו של יום שיווק זה לא מדע מדויק וזה עניין של ניסוי וטעייה.

פרסום בגוגל

באמצעות פלטפורמת הפרסום של גוגל, תוכלו ליצור מודעות פרסום שיופיעו בדפי התוצאות של הגולשים.
בשיטה זו, מנהל הקמפיינים שלכם יוצר פרסומות שיציגו את האתר שלכם כשהגולש יחפש ביטויי חיפוש ספציפיים במנוע החיפוש של גוגל.

הפרסום בגוגל הוא סוג של שילוב בין שיטות ה – Push Marketing וה – Pull Marketing. אתם דוחפים את המוצר או השירות שלכם, אבל לא לקהל לא מוגדר – אלא ללקוחות שמחפשים אקטיבית את השירות או המוצר שאתם מספקים במנועי החיפוש. השיטה מספקת לידים איכותיים מאוד.

כמה אתם אמורים לשלם על זה?

יש מאות פרילנסרים ברמות שונות, משרדי פרסום וותיקים וגם חברות ענק, וטווח המחירים על ניהול השיווק בתחום זה נע בין 1,000-2,500 שקלים לפרילנסרים ועד ל – 4,000 שקלים עבור החברות הכי רציניות בשוק. שיטת התמחור על פי אחוז מתקציב הפרסום נפוצה במיוחד בפלטפורמה זו (הגבוה מבין השניים).

פרסום בפייסבוק / אינסטגרם

הפרסום בפייסבוק דיי דומה לפרסום בגוגל, רק שכאן מדובר ב – Push Marketing טהור. הפרסום נעשה באמצעות פלטפורמת הקמפייינים של פייסבוק שמאפשרת לכם לטרגט את הקהל שלכם לפי תחומי עניין, מין, מיקום גיאוגרפי, מצב משפחתי ועוד.

כמה אתם אמורים לשלם על זה ?

ניהול קמפיין בתקציב נמוך לעסק קטן שונה לחלוטין מניהול קמפיין של חברת ענק בתקציבים גדולים,

ולכן התקציב מהווה מרכיב עיקרי בתמחור שירותי פרסום בפייסבוק. פרילנסרים מתחילים יכולים לגבות 10% מהתקציב ומשרדי פרסום איכותיים שמספקים שירות איכותי יכולים לגבות אפילו 20% מתקציב הפרסום. הריטיינר החודשי המינימלי בתחום זה יהיה במחירים שנעים בין 1,000-4,000 שקלים וצפונה.

פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא מדיה חברתית מקצועית, ופלפטפורמת הפרסום שלה יעילה מאוד עבור Push Marketing בתחום ה – B2B, כלומר, עסקים המספקים מוצרים או שירותים לעסקים. לינקדאין מאפשרת לטרגט את שיווק המוצר או השירות שלנו היישר לאנשי ה – HR והגורמים שאחראים על תחום הרכש בחברות ועסקים שונים.

כמה אתם אמורים לשלם על זה?

טווח המחירים של הריטיינר החודשי נע בין 1,500-4,500 שקלים, וגם כאן התמחור על פי אחוז מתקציב הפרסום הוא דיי נפוץ.

פרסום כתבות - אאוטבריין וטאבולה

מאמרי האאוטבריין והטאבולה גם הם שיטת פרסום Push Marketing. באמצעות פרסום מאמרים מושכים ומעניינים שנמצאים בסופן של כתבות ברוב אתרי החדשות כיום תחת “עוד מאמרים”, אפשר למשוך קוראים רבים לכתבה שלכם ולהניע אותם לפעולה מסויימת כמו כניסה לאתר, לדף פייסבוק ואפילו לרכישת מוצר או שירות.

כמה אתם אמורים לשלם על זה?

טווח המחירים נע בין 500 ש”ח לפרילנסרים מתחילים ומגיע עד ל – 2,500 שקלים לחברות ומשרדי פרסום עם ניסיון מקצועי מוכח.

קידום אתרים אורגני

כנראה שזו שיטת הפרסום היעילה והחשובה ביותר, והיא גם בוודאי השיטה שמתבססת על Pull Marketing בצורה הכי ברורה בתחום השיווק הדיגיטלי. מטרת מנהל הקידום האורגני היא להביא את האתר שלכם למיקום גבוה יותר בדף התוצאות בגוגל ובכך ליצור תנועה אורגנית וטבעית של גולשים לאתר שלכם.

ועל זה כמה ?

טווח המחירים בקידום האורגני נע בין 2,000-6,000 שקלים. פרילנסרים רבים יבקשו מכם מחירים של 2,000-3,500 עבור קידום האתר שלכם, והמחיר עולה ככל שמדובר באנשים מקצועיים יותר. שירות קידום אורגני מקצועי ומקיף על ידי חברה עם ניסיון מוכח ומוניטין טוב יתחיל בדרך כלל מ – 4,000 שקלים.

טווחי המחירים המוצגים בכתבה נאספו על ידי בכר מדיה ואינטראקטיב, ייתכן שתיתקלו במקרים מסויימים בהם תקבלו הצעת מחיר נמוכה או גבוהה יותר מטווח המחירים שכתבנו כאן.

מאמרים מומלצים

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק

ניהול מערך תקציבי השיווק בדרך הנכונה (לא רק פרסום בפייסבוק) תוכן עניינים פייסבוק כאוקיינוס כחול איך לבלוט בפייסבוק פרסום בערוצי שיווק אחרים שילוב גוגל באפיק

קפוץ למאמר »
Top